Vad händer sen?

Jag publicerade det här på Facebook för ett tag sedan. Alla har ju inte Facebook så ger även er bloggläsare en chans att kommentera.

Lite nu och då får jag frågan vad jag har tänkt att göra till nästa mandatperiod. Som jag ser det finns tre möjliga scenarier.
1. Inte ställa upp.
2. Gå med i ett annat parti.
3. Starta ett eget lokalt parti.

Alternativ ett känns inte aktuellt, även om det finns de som försöker förminska mig pga det val jag har gjort och genom det få mig att lägga ner politiken.

Alternativ två. Kanske. De partier som bjuder in mig till ett möte kommer att få ett besök. Fast mer än så kan jag inte lova.

Alternativ tre. Kanske. Det är en möjlig väg att gå, men också en osäker väg. Det kan ju bli så att alternativ tre slutar i alternativ ett.

Det är mycket att fundera på. Hur tänker du? Om du fick önska, vad skulle jag göra då? Ser du ett fjärde alternativ som jag inte kommit på?

En tanke på “Vad händer sen?

  1. Hej! Jag tycker Vänstern behöver en stark och engagerad röst. Det har verkligen saknats här i kommunen. Du skulle med all säkerhet kunna göra en stor skillnad och insats där….Ha det bra. Hej! Hälsningar från Monica

Lämna en kommentar